019_original

Η διατροφή της μητέρας που θηλάζει

Η περίοδος της γαλουχίας είναι  μια μοναδική εμπειρία στη ζωή σας. Αλλά δεν είναι μια περίοδος με μεγάλες λίστες από «επιτρέπεται και «δεν επιτρέπεται». Δε χρειάζεται να τρώτε ειδικές τροφές ή να πίνετε γάλα την ώρα που θηλάζετε και συνήθως δεν είναι απαραίτητο να αποφεύγετε κάποιες τροφές ή αφεψήματα με εξαίρεση το αλκοόλ. Ακόμα και αφεψήματα με καφεΐνη μπορούν να καταναλώνονται σε περιορισμένες ποσότητες.

Κάποια μωρά μπορεί να αντιδρούν όταν η μητέρα τρώει κάποιες τροφές αλλά αυτό δε σημαίνει ότι κάθε μητέρα χρειάζεται να περιορίσει τη διατροφή της. Αν ανησυχείτε για κάποια τροφή, φάτε μια μικρή ποσότητα και παρατηρήστε το μωρό σας. Αν το μωρό σας μοιάζει πραγματικά να ενοχλείται, πρέπει ίσως να σκεφτείτε να αποφύγετε αυτή την τροφή – τουλάχιστον για λίγο.

Προσπαθήστε να έχετε μια καλά ισορροπημένη διατροφή, να τρώτε και να πίνετε μία ποικιλία από τροφές. Συνιστάται να τρώτε τροφές σε όσο το δυνατόν φυσικότερη κατάσταση και να αποφέυγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Πιστεύεται επίσης ευρέως ότι οι μητέρες που θηλάζουν χρειάζεται να πίνουν πολλά υγρά για να έχουν αρκετό γάλα. Αυτή η πεποίθηση είναι λανθασμένη! Θα πίνετε για να ξεδιψάσετε. Πίνετε αρκετά όταν τα ούρα σας είναι καθαρά κίτρινα.

Αν ακολουθείτε μια ειδική διατροφή (π.χ. μακροβιοτική ή χορτοφαγική) ρωτήστε το γιατρό σας πώς αυτό θα επηρεάσει το θηλασμό και το μητρικό σας γάλα.